12. 발달과정에 따른 도움의 의미변화
In most cultures, / very young children usually help others /
only when they are asked to do so.
However, a team of developmental psychologists found /
that almost half of the two-year-olds they observed /
helped a friend or a family member /
in a voluntary way.
Even before their second birthday,/
some children offer help to those /
who are hurt or crying /
by snuggling, patting, or offering food or even their own teddy bears.
As they grow older,/ children use helping behavior / to gain social approval.
Their helping behavior is shaped /
by the norms /
established by their families and the broader culture.
In addition, their behavior is reinforced/
through plenty of praise and other rewards /
for helpfulness.
Eventually most children come to believe /
that being helpful is good /
and that they are good /
when they are helpful. etz
대부분의 문화에서 / 아주 어린아이들은 대개 다른 사람들을 돕는다/
그렇게 하라는 요청을 받았을때만
하지만, 발달 심리학자들로 이루어진 한 팀이 발견했다/
그들이 관찰했던 두 살의 아이들중 거의 절반이/
친구나 가족들을 도왔다는 것을/
자발적인 방식으로
두 번째 생일이 되기전에,/
몇몇 아이들은 사람들에게 도움을 제공했다/
그사람들은 아프거나 울고 있다/
끌어안거나, 톡톡 두드리거나, 음식이나 심지어 자신의 곰인형을 줌으로써
성장해가면서, / 아이들은 남을 돕는 행동을 이용한다 / 사회적 인정을 얻기 위해서
그들의 도움행동은 형성된다
/ 기준에 의해서
/ 그들의 가족과 더 넓은 문화에 의해 세워진
게다가, 그들의 행동은 강화된다/
많은 칭찬과 다른 보상들을 통해서/
도움에 대한
결국 대부분의 아이들은 믿게 된다/
돕는다는 것은 좋은것이다는 것을/
그리고 그들이 좋다라는 것을/
자신들이 도움을 줄때
VOCABULARY
developmental psychologist발달심리학자
voluntary 자발적인snuggle끌어안다
teddy bear 곰 인형approval인정, 승인
norm 규범, 기준establish확립하다
reinforce강화시키다eventually 결국
'초급독해(입문)' 카테고리의 다른 글
EBS 직독직해300 [14] (0) | 2011.09.28 |
---|---|
EBS 직독직해300 [13] - 노령화 문제 (0) | 2011.09.26 |
[ Story 7 (Molly's teacher)] (0) | 2011.09.24 |
EBS 직독직해300 [11] -태양계의 내행성 (0) | 2011.09.21 |
독해를 하는데 필수공식100 (0) | 2011.09.17 |